szukaj
Wyszukaj w serwisie

ANSM: skutki uboczne u 150 osób z personelu medycznego we Francji po podaniu AstraZeneca

AH / 12.02.2021
pixabay.com
pixabay.com

Krajowa Agencja Bezpieczeństwa Leków i Produktów Zdrowotnych (ANSM) poinformowała w piątek o grypopodobnych objawach u 150 członków personelu medycznego we Francji po podaniu szczepionki AstraZeneca przeciw Covid-19. Kilka szpitali wstrzymało szczepienia tym preparatem.


„To syndrom grypy, któremu towarzyszą wysoka gorączka i bóle mięśni” – poinformował w piątek media rzecznik związku zawodowego pielęgniarek Thierry Amouroux.

Szpitale szczepiły preparatem AstraZeneca jeden oddział na dzień. Następnie około 15 proc. zaszczepionego personelu nie było w stanie przyjść do pracy. Dlatego też wiele placówek zawiesiło szczepienia AstraZeneca w celu reorganizacji – poinformował Amouroux.

Szczepienie AstraZenecą wstrzymano w szpitalach w Saint-Lo, Breście, Morlaix, a także w dwóch paryskich szpitalach.

Członkowie personelu medycznego, którym podano szczepionkę w tym tygodniu, mieli mniej niż 65 lat.

Dajcie nam szczepionkę Pfizera, a nie szczepionkę drugiej kategorii – mówiła jedna z pielęgniarek na antenie stacji Europe 1 w piątek, skarżąc się na skutki uboczne szczepienia.

W czwartek ANSM zgłosił ostrzeżenie dotyczące szczepionki Pfizer/BioNTech. Nagły, choć krótkotrwały skok ciśnienia krwi stwierdzono u 73 pacjentów po podaniu tej szczepionki.

ANSM nadal monitoruje reakcje zaszczepionych osób.

Źródło: PAP

Czytaj też:

Francja jako pierwszy kraj zaleca nową strategię walki z Covid-19 >>> 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *


2024-04-19 23:15:12